|
|
Sjoerd
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Januari 2009, 21:23:07 » |
|
Beetje jammer dit... Ik hoop dat die developers een beetje ondernemend zijn en samen hun eigen studio opzetten... Volgens mij moet het commercieel haalbaar zijn om een goede gamestudio neer te zetten met al die expertise.
|
|
|
|
|
|
De kunst van het vliegen is het aantal starts en landingen in evenwicht te houden.
|
|
|
Nightowl
FSVisions Administrator
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 23 Januari 2009, 22:00:10 » |
|
Het ligt ook aan hoe de broncode voor FS is afgeschermd of niet. Is die te veel afgeschermd met copyrights ed, dan kan een derde partij er weinig mee ben ik bang. Dan zullen ze iets helemaal nieuws moeten ontwikkelen, en daarmee zit je natuurlijk niet meteen op het niveau van FSX. Misschien dat X-Plane nu meer op gaat komen....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sjoerd
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 23 Januari 2009, 22:04:07 » |
|
Tja, als ze echt iets helemaal nieuws moeten opbouwen... Misschien kunnen ze dan een sim maken met minder CTD's en een betere ATC functie! 
|
|
|
|
|
|
De kunst van het vliegen is het aantal starts en landingen in evenwicht te houden.
|
|
|
Nightowl
FSVisions Administrator
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 27 Januari 2009, 15:38:51 » |
|
FSX zal voorlopig in de winkels verkrijgbaar blijven. Dat is niet alleen mooi voor mensen die nu nog een pakket aan willen schaffen, maar ook voor huidige bezitters. Heb je er wel eens aan gedacht hoe het zal komen met de her-activering van FSX wanneer er geen support meer is???
In het meest negatieve geval zou FSX niet meer te activeren zijn, omdat de mensen die dat moeten doen niet meer werkzaam zijn bij MS. Dan zouden we mooi met de gebakken peren zitten! Gelukkig is dat voorlopig niet het geval. Het is echter wel iets om in je achterhoofd te houden. Dat is het gevaar van de activerings policy.
Voorlopig dus nog wel support!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sjoerd
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 27 Januari 2009, 16:57:29 » |
|
Voorlopig blijf ik nog lekker bij FS2004. Die draait nu redelijk vloeiend op mijn systeem met vrij hoge instellingen en ik heb al mijn add-ons voor deze versie. Tot nu toe ben ik nog niet overtuigd van de meerwaarde van FSX. Ik gebruik alleen nog maar add-on vliegtuigen van PMDG (737NG, 747&747F en MD-11), Level-D (767) en Captain Sim (757) en volgens mij is de simulatie-ervaring in FS2004 niet wezenlijk anders dan in FSX.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rob-PA7RM
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 27 Januari 2009, 21:59:49 » |
|
Gewoon lekker blijven vliegen. En nu heb ik tenminste de tijd om al mijn software eens rustig te bekijken cq te installeren, zonder dat er gelijk weer een 'vernieuwde' versie komt. Wie weet hadden we allemaal wel om moeten gaan naar FSX en niet op Fs2004 moeten blijven hangen  (Of komt er straks een mooie XBox flightsim)
|
|
|
|
|
|
 Flightsim news @ 
|
|
|
Nightowl
FSVisions Administrator
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 27 Januari 2009, 23:50:20 » |
|
Het blijft een beetje koffiedik kijken hoe het verder zal gaan. Uit alle berichtgeving, officiëel en speculatief, maak ik in ieder geval al wel op dat wanneer er een FS11 komt, dit zeker nog wel een paar jaar gaat duren. Dat geeft addon makers de tijd FSX door te ontwikkelen en FS9 vliegers ook de gelegeheid nog lang door te kunnen vliegen met hun favoriete sim, zonder dat er grote investeringen in hardware nodig zijn.
Zo zie je maar dat het niet allemaal kommer en kwel hoeft te zijn, maar er ook voordelen kunnen zitten aan het sluiten van de ACES Studios. Het blijft voor de betrokken mensen natuurlijk wel een bijzonder vervelende tijd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sjoerd
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 26 Mei 2009, 17:05:11 » |
|
Ik ben zeer benieuwd naar dat nieuwe project van Aerosoft! (zie fsvisions.nl) Als ze hun bestaande velden en vliegtuigen compatibel maken, dan belooft dat nog wat!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nightowl
FSVisions Administrator
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 26 Mei 2009, 17:31:47 » |
|
Het is me nog niet helemaal duidelijk wat ze precies aan het maken zijn. Of het nu een volledige sim is die FSX zal gaan vervangen of een sim die een bepaald type vliegtuig zal gaan simuleren, of een bepaald gebied. Mathijs houdt nog een slag om de arm wat dat betreft. Ik zal mijn voelsprieten eens uitzetten bij een aantal bronnen  Uiteraard houden we jullie op de hoogte mocht er nieuws zijn te melden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sjoerd
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 26 Mei 2009, 19:47:04 » |
|
Dat wordt zeer gewaardeerd!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sjoerd
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 28 Mei 2009, 20:58:51 » |
|
Ik heb ook een paar suggesties geplaatst. Username daar is Sjoerdc10.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fspaan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 21 Juli 2010, 15:19:08 » |
|
Ook Microsoft lijkt weer te zijn begonnen (of is dit al weer oud nieuws)? Geek.com
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sjoerd
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 22 Juli 2010, 06:37:21 » |
|
Voor mij is dit helemaal nieuw.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|