Pagina's: [1]
Print
Auteur Topic: Vervangen Systeemschijf - hoe te werk?  (gelezen 157 keer)
fspaan

« Gepost op: 26 Juli 2010, 21:44:35 »

Op dit moment heb ik een schijf (C) waar mijn Vista 32bit op draait. De andere schijven even buiten beschouwing gelaten.
Nu wil ik Windows 7 64 bit op een nieuwe schijf installeren wat dus mijn systeemschijf (C) moet gaan worden.
Nu ben ik aan twijfelen wat ik eerst moet doen. Eerst de nieuwe schijf installeren en formatteren via Schijfbeheer of gewoon de C eruit halen en dan gaat Windows 7 DVD automatisch formatteren? Via google kwam ik er niet echt uit...

Alvast bedankt!
Rob-PA7RM

« Antwoord #1 Gepost op: 27 Juli 2010, 14:37:42 »

Gelijk de nieuwe schijf erin en dan de Windows 7 DVD opstarten.

Flightsim news @
fspaan

« Antwoord #2 Gepost op: 27 Juli 2010, 16:08:25 »

Gelijk de nieuwe schijf erin en dan de Windows 7 DVD opstarten.

Dank,
De schijf heb ik eerder gebruikt als een extra schijf. Formatteert Win7 deze naar 64bit? Hoef geen rekening te houden met boot.ini files etc?
Rob-PA7RM

« Antwoord #3 Gepost op: 27 Juli 2010, 16:34:37 »

Voor zover ik het weet, regelt je win7 DVD dat allemaal. Zou daar niet te moeilijk over doen. Pas ook zogedaan. Maar ik had een 32bit win7 versie. Lijkt me dat de win7 64bit daar dan ook wel rekening mee zou houden.

Flightsim news @
fspaan

« Antwoord #4 Gepost op: 28 Juli 2010, 22:08:35 »

Dank,
Adviseer je ook om de harde schijven die niet aangeraakt worden ook te formatteren zodat alles 64bit wordt?
Rob-PA7RM

« Antwoord #5 Gepost op: 29 Juli 2010, 00:01:51 »

Oef... Dat zou ik zo niet weten. Dus laat ik daar dan maar niets overzeggen. Zelf heb ik een 32bit systeem. Zou ik naar 64 bit gaan, dan zou ik zelf alles omzetten naar 64 bit. Dan is alles ook weer schoon.

Flightsim news @
Nightowl
FSVisions Administrator

« Antwoord #6 Gepost op: 05 Augustus 2010, 12:03:05 »

Volgens mij is het zo dat wanneer je een programma installeert vanuit een 64bit W7 omgeving, dit als een 64bits installatie wordt weggeschreven. Ik gebruik op mijn laptop W7 64, maar daar staat geen FS op. Wel diverse programma's die in zowel een 32 als een 64b versie beschikbaar zijn. Je kunt bij enkele toepassingen zelfs kiezen of je de 32 of 64b versie wilt gebruiken. (flash apps willen niet onder 64b W7 draaien, daar heb je de 32b versie van IE voor nodig, of FireFox maar dan ook alleen de 32b versie. Heb tijden gezocht naar het "waarom" bepaalde websites niet wilden werken in IE 64b versie)

Volgens mij heeft het niets te maken met de manier waarop de HD is geformateerd.

En sorry voor de wat late reactie, ben momenteel op vakantie en heb slechts zo nu en dan even gelegenheid op het internet online te gaan Knipoog
Tja dat heb je in de vakantie  Tong

Pagina's: [1]
Print
Ga naar: