Pagina's: [1]
Print
Auteur Topic: Naar Changi (Singapore International) - 28 shots !!  (gelezen 147 keer)
eham8
FSVisions Administrator

« Gepost op: 27 Juli 2010, 22:03:24 »

In deze serie aandacht voor de nieuwe FS9 scenery van de luchthaven Changi (WSSS), gemaakt door Imagine Simulation. Over enkele weken zal ook een versie voor FSX verschijnen.

Maar we beginnen in Italië en wel op de luchthaven Malpensa ten westen van Milaan. Daar zien we deze Cargolux Italia 747-400F net baan 35L opdraaien. De kist staat op het punt om te vertrekken naar Singapore. In werkelijkheid vliegt men met deze kist niet naar WSSS maar naar VHHH.  Knipoog

Het toestel heeft bijna de volle lengte van de baan nodig voordat Vr bereikt wordt, maar dan komt hij toch snel los.

Na enkele minuten vliegen we boven de stad Milaan.

Doordat we in oostelijke richting vliegen valt de avondschemer snel in.

Voordat we het Griekse luchtruim in gaan is het al helemaal donker.

Vele uren later tussen India en Maleisië gloort het eerste licht weer aan de horizon, links voor ons vliegt een toestel van Malaysian Airlines.

En al snel is het weer licht en passeren we de luchthaven Sepang bij Kuala Lumpur.

Ondertussen komt op Changi deze Qantas A380 net aan. Het toestel is de avond ervoor uit Sydney vertrokken.

Eenmaal op de grond valt op hoe enorm groot de A380 is.

Zeker als je vlak naast het toestel staat. Deze kist zal binnen anderhalf uur al weer op weg zijn naar de eigenlijke eindbestemming, London Heathrow.

Inmiddels heeft het toestel van Cargolux de cruise altitude van 37000ft verlaten en is begonnen aan de daling.

Na een korte, maar pittige regenbui, verschijnt baan 20R voor ons.

Met een stevige crosswind landen we.

We remmen af.

En taxiën we naar de cargo terminal. Onderweg komen we een 'fabrieks' A380 tegen.

Door de vroege aankomst moeten we even wachten tot de Fedex MD11 vertrekt. De grijze 747 die ervoor staat is één van de privé jets van de Sultan van Brunei.

Natuurlijk kom je ook hier in het zuidelijke deel van Azië veel kleurrijke toestellen tegen, zoals deze A330-300 van Dragonair.

Maar ook een gewone Triple Seven van bijvoorbeeld Korean Airlines. Op de achtergrond is de Antonov AN-225 te zien.

In de middag begint het zoals vrijwel altijd in dit jaargetijde te regen.

Een Singapore 777-300 vertrekt gelijktijdig met een Tiger A320.

Als de duisternis net is ingevallen en deze Cathay T7 aankomt onweert het volop.

Maar zo snel als het onweer begon is het ook weer voorbij. Dit is de hoek waar de maatschappijen van de OneWorld Alliantie worden afgehandeld.

Vanuit Melbourne is net een Singapore A380 aangekomen.

En even later vertrekt aan de andere zijde van de StarAlliance terminal deze 747 voor de rechtstreekse vlucht naar Frankfurt.

De volgende morgen in alle vroegte landt deze Singapore A380 uit Tokyo.

Na de hele dag in de schuur gestaan te hebben met een hydraulische storing is deze 747 weer vrijgegeven voor de volgende vlucht.

Het begint al weer te schemeren als deze Garuda 737-800 vertrekt naar Denpasar.

En bij de vracht staat onze bekende Cargolux kist klaar voor de terugvlucht naar Malpensa.

De A380 van Qantas en Singapore Airlines in deze shots is gemaakt door Project Airbus. De toestellen zijn te downloaden bij AVSIM. Een VC zal later volgen.

eham8

FlyingMitch

« Antwoord #1 Gepost op: 29 Juli 2010, 17:09:36 »

Erg mooi weer !  Cool
fsfan73
registered

« Antwoord #2 Gepost op: 31 Juli 2010, 09:40:32 »

Arthur,

Een mooie en uitgebreiden serie heb je er weer van gemaakt.
Ik vind het erg orgineel dat je voor de italiaanse tak van Cargo Lux hebt gekozen.

Bevalt je Changi airport??? Ik zag in je screenshots dat deze al wel compatibel is met AES.

In ieder geval ik heb er weer van genoten....

gr Vincent
eham8
FSVisions Administrator

« Antwoord #3 Gepost op: 31 Juli 2010, 11:35:11 »

Bevalt je Changi airport??? Ik zag in je screenshots dat deze al wel compatibel is met AES.

Het antwoord is volmondig: ja, dit is een prima AES-compatible scenery en geen FPS killer. Voor iedere simmer die graag wat verder van huis gaat is deze zeer belangrijke hub in zuidelijk Azië eigenlijk onmisbaar. In FS9 vlieg ik op dit moment alleen maar van en naar WSSS.  Knipoog
Eén dingetje: de bijgeleverde AFCAD file kun je beter vervangen door één die je kunt vinden in de AVSIM library en zelfs die heb ik nog aangepast om (meer) parkeerplekken te creëren voor business jets.

eham8

Nightowl
FSVisions Administrator

« Antwoord #4 Gepost op: 09 Augustus 2010, 14:48:53 »

Ook dit weer een prachtige serie Arthur! Het is inderdaad een prachtig vliegveld in het verre oosten.
Je shots zien er ook mooi uit, is de bewolking van REX afkomstig?

eham8
FSVisions Administrator

« Antwoord #5 Gepost op: 09 Augustus 2010, 19:59:00 »

Bijna alle wolken zijn inderdaad van REX FS2004, de uitzondering zijn de Cirrus wolken die ik uit het HDEv2 freeware pakket heb geinstalleerd. Ik vind die nog mooier dan die in REX, maar dat is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak. Je kunt dit pakket downloaden bij AVSIM, de file naam is: hdev2.zip

eham8

Pagina's: [1]
Print
Ga naar: