Auteur Topic: FSX SE probleem!  (gelezen 157 keer)

Offline Arieberg

FSX SE probleem!
« Gepost op: 09 oktober 2017, 10:08:22 »
Goede dag. Even voorstellen, ben Arie van den Berg woon in Almere en ben 80 jaar. Ben over gestapt van FSX naar FSX SE en Prepar 3D v4. Vindt FSX SE een fijn programma en komt qua bediening overeen met FSX. Toch heb ik wat problemen: met de Boeing 737 Pilot in command evolution en de CRJ NextGen. Nadat ik met deze toestellen heb gevlogen en opsla, de FMC's bij opnieuw opstarten helemaal leeg zijn. Dan zou ik alles weer opnieuw in moeten stellen en dat is toch niet de bedoeling. Daar had ik geen last van met FSX. Heb bij Steam de Boeing 747 TM 200/300 HD FSX gedownload maar als ik de FMC wil gebruiken dan kan ik alleen maar de cijfers in vullen maar geen letters. Terwijl wordt uitgelegd hoe je de FMC moet bedienen. Wie kan mij hiermee helpen. Vr. Gr. Arie.

Offline Nightowl

• FSVisions Administrator
    • http://www.fsvisions.nl
Re: FSX SE probleem!
« Reactie #1 Gepost op: 09 oktober 2017, 11:58:04 »
Hallo Arie,
Allereerst hartelijk welkom op het FsVisions forum.

Helaas kan ik je niet aan een oplossing helpen. Vlieg veel met helicopters en die hebben geen FMC :P

Wellicht is er een ander lid van het forum die je wel van enige hulp kan voorzien.
Hopelijk ben je weer snel "Up in the Sky"

Offline marquesas

• Nur Fliegen ist schöner
« Reactie #2 Gepost op: 09 oktober 2017, 18:07:51 »

Dag Arie,

Welkom ook op dit forum. Je probleem is mij niet geheel duidelijk, maar mocht het samenhangen met de FSX Steam edition, dan zou ik je aanraden om een kijkje te nemen op het Steam forum en te zoeken naar relevante trefwoorden (tags). Bijvoorbeeld hier: https://steamcommunity.com/app/314160/discussions/0/618456760270154909/

Dit gaat over een probleem met simconnect, misschien hangt jouw probleem daarmee samen, misschien ook niet.De juiste versie hebben van FSUIPC zou ook een issue kunnen zijn. Succes ermee, mocht ik nog iets vinden, dan meld ik mij.

Groeten, Marc

Offline Arieberg

« Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2017, 20:09:25 »
Goede dag. Heel vriendelijk bedankt voor jullie reacties. Jammer ik kan er helaas niets mee, zal ergens anders mijn geluk beproeven. Vr. Gr. Arie.

Offline PeterL

« Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2017, 13:59:56 »
Dag Arie,
Ik kwam je vraag ook al op een ander forum tegen. Volgens mij zit het als volgt: wanneer je een vlucht of situatie in FSX opslaat met de "Safe Flight" functie, worden alleen de default instellingen van FSX bewaard. Dus alle data die het programma "herkent". Bij de add-ons die jij gebruikt worden nogal wat berekeningen uitgevoerd buiten FSX om, bijvoorbeeld de FMC en de manier waarop de Autopilot is geprogrammeerd, dat wordt door FSX niet herkent en dus niet meegenomen in de bewaarfunctie van Safe Flight. Dit gaat ook op voor de Steam versie van FSX, daar zit niet zoveel verschil tussen. Het verbaasd me dat je er met FSX geen last van had, want dat kan eigenlijk niet. Om dezelfde reden als hierboven beschreven kan ik bijvoorbeeld mijn Saitek panels (ik heb zowel het Switch, het Multi en het radiopanel) alleen gebruiken bij de default vliegtuigen omdat de werking van deze panels als basis de default FSX settings hebben. Bij de Aerosoft Airbus heb ik er niets aan.
Overigens hebben deze gecompliceerde add-ons een eigen bewaarfunctie ingebouwd, maar daar zou een gebruiker van de PMDG antwoord op moeten geven, ik heb dit vliegtuig niet.

Ik pretendeer niet dat ik een diepgaande kennis heb van alle ins en outs van FSX,  maar volgens zit ik er niet ver naast. Als ik gelijk heb zou, wat jij wilt, dus niet kunnen.