Auteur Topic: Approach lengte  (gelezen 88 keer)

Offline marquesas

• Nur Fliegen ist schöner
Approach lengte
« Gepost op: 02 december 2017, 11:08:40 »

Stel je het volgende voor: ik volg mijn arrival (STAR) naar bijvoorbeeld de ILS Approach. Het punt vanaf mijn final approach fix tot aan de runway is meestal rond de 12 nautical miles. Soms is die afstand veel korter (bij Antalya bijvoorbeeld 6 nautical miles) en dan kom ik in moeilijkheden omdat ik te weinig tijd heb om bijvoorbeeld de 747 voldoende af te remmen en de bochtstraal naar het begin van final wordt dan soms ook wat krap. Idealiter zou ik die afstand willen vergroten in de FMC (CDU) door deze handmatig in te voeren, maar hoe doe ik dat?

Marc

Offline Matthijs

• Webmaster
Re: Approach lengte
« Reactie #1 Gepost op: 03 december 2017, 16:51:15 »
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar volgens mij kan je via de FMC alleen de gebruikelijke STAR procedures volgen. Wat ik zelf in dit soort gevallen vaak doe is een STAR wat wijzigen zodat ik een 'entry-point' vroeger/later selecteer. Beetje lastig uit te leggen maar ik selecteer dus een baken verder weg komt en laat de arrival route via dit punt verlopen. In real-life zou ATC dit voor je regelen en vlieg je in veel gevallen zelden een complete STAR helemaal uit.
Vr.Gr. Matthijs

Offline marquesas

• Nur Fliegen ist schöner
Re: Approach lengte
« Reactie #2 Gepost op: 03 december 2017, 19:50:58 »
Thanks, ga ik proberen. Als het een VOR/DME approach is kan ik de runway extension length handmatig ingeven, bij een ILS approach niet en dat is eigenlijk ook logisch....