Auteur Topic: General aviation  (gelezen 562 keer)

Offline marquesas

• Nur Fliegen ist schöner
General aviation
« Gepost op: 08 januari 2018, 15:57:31 »
Ik wilde nu eens wat anders laten zien dan de A naar B vluchten met de grote titanium bussen. Ik vlieg ook graag met kleine(re) toestellen, waardoor je het landschap (scenery) op een hele andere manier waarneemt. Dan waardeer je de scenery ook meer en besef je hoe ver we gekomen zijn in deze interessante FS wereld die de onze is. DCS, X Plane, Prepar3D en toch ook wel FSX Steam hebben in combinatie met diverse addons een fantastisch realisme opgeleverd. De laatste tijd lijkt VR een steeds grotere rol te gaan spelen in onze hobby en ontwikkelaars, zoals X-Plane, zijn hard op weg om deze nieuwe stap in FS nog verder uit te werken. Ik vermoed dan ook dat we uiteindelijk bij de virtuele wereld gaan uitkomen.

Een wereld waarin wij ons letterlijk kunnen verplaatsen in een Cessna, in een Boeing of in een helicopter. Ik heb het genoegen gehad om met een Oculus Rift deze wereld te bekijken. Je staat plotseling in een andere wereld, je ziet een Cessna of Boeing in de werkelijke verhoudingen ten opzichte van jouzelf en je maakt deel uit van het flightdeck en van de wereld er omheen. De walkaround tijdens de preflight inspection zal veel leuker gaan worden. Het zal interessanter gaan worden om VFR vluchten te maken, misschien slaagt NL 2000 erin, om met toegenomen rekenkracht nog meer realisme aan te brengen in de VR wereld.

Zover is het echter nog niet, we zullen voorlopig keyboard pilots blijven en dat is prima zo. Nu maken we nog deel uit van het geheel, beantwoorden e-mails terwijl we boven Italië vliegen, horen onze vrouw of vriend(in) vragen hoelang het nog duurt, pauzeren de simulatie om met de hond te gaan wandelen. We zijn nog niet fully immersed.

Een paar screenshots wil ik jullie nog laten zien van enkele vliegtuigen waarmee ik graag vlieg, back to basics. Zo nu en dan een heli vliegen is ook erg leuk, ik gebruik alleen de default helicopters. Ik ben een fan van A2A Simulations en vooral de Cessna 182 reageert, zoals ik dat van een vliegtuig met zes cylinders zou verwachten. De Phenom van Carenado is ook een prachtig toestel, van binnen en van buiten.

Marc

Sim: FSX Steam Edition

Addon Scenery: Diverse ORBX, Aerosoft Skiathos X

Addon aircraft: A2A Simulations, Aerosoft, Carenado

Weather: FSX, REX

Bell Jet Ranger boven het Engelse parklandschap in de buurt van Stapleford

Robinson R22 boven Skiathos

En boven het vliegveld Alexandros Papadiamantis

De A2A Simulations Piper Cherokee op final bij Inverness, Schotland

De A2A Simulations Cessna 182 Skylane boven Duitsland

Boven Erfurt, alles is mooi verlicht

Boven Duitsland in een Cessna 172 van A2A

Boven Montana, Central Rocky Mountains, in een Carenado Cessna 172

Een avondvlucht in Brazilië in de A2A 182

De prachtige Embraer Phenom van Carenado

In een andere livery

Offline Nightowl

• FSVisions Administrator
    • http://www.fsvisions.nl
Re: General aviation
« Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2018, 22:42:25 »
Momenteel vlieg ik door privé omstandigheden weinig met de sim, maar als ik vlieg pak ik meestal een heli. De scenery kun je dan goed bekijken en het hoeft niet snel en hoog te gaan. Langzaam en laag is ook erg mooi. Dat laten jouw shots ook zien. Ik hou er persoonlijk wel van, al kan ik ook best genieten van een 747 of iets in die maat.

Mooie shots, en een lust om naar te kijken.

Offline marquesas

• Nur Fliegen ist schöner
Re: General aviation
« Reactie #2 Gepost op: 01 februari 2018, 13:32:47 »
Verandering van spijs doet eten. Onze hobby stelt ons in staat om dezelfde scenery op een andere manier te bekijken met verschillende toestellen. Naarmate de techniek en daardoor de kwaliteit toeneemt zal onze omgeving steeds realistischer worden.

Marc