Auteur Topic: Eerste stappen in XP11  (gelezen 386 keer)

Offline Matthijs

• Webmaster
Eerste stappen in XP11
« Gepost op: 07 maart 2018, 15:20:45 »
Afgelopen week voor de afwisseling weer even de stoute schoenen aangetrokken en X-Plane 11 geïnstalleerd. Nu er steeds meer ontwikkelaars ook voor XP gaan ontwikkelen begint deze sim steeds interessanter te worden.

Na een aantal maanden in P3D v4 miste ik toch een beetje het 'Next-gen' gevoel wat wel terug te zien is in b.v. XP11 en Aerofly FS2. Hier en daar nog wat 'tweaken' maar voor nu in combinatie met Ortho4XP en X-Europe toch wel erg genieten... 8)

« Laatst bewerkt op: 09 maart 2018, 11:30:04 door Matthijs »
Vr.Gr. Matthijs

Offline marquesas

• Nur Fliegen ist schöner
Re: Eerste stappen in XP11
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2018, 10:12:51 »
Bedankt Matthijs,

En hoe zou je het vlieggevoel in XP11 beschrijven wanneer je dit zou vergelijken met Prepar3D en FSX? Leuk dat je de Dornier hebt aangeschaft....

Marc
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2018, 10:15:13 door marquesas »

Offline Matthijs

• Webmaster
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2018, 14:11:34 »
Het is een heel ander gevoel en zeker de eerste dagen was het erg wennen aan XP11. Hoe langer ik in XP zit des te moeilijker is het om weer terug te gaan naar P3D. Ondanks dat P3D ver vooruit loopt op FSX zie je toch nog een duidelijk 'gat' tussen P3D en XP. Dit komt voornamelijk door de engine die X-Plane gebruikt, deze is naar mijn mening nog verder ontwikkeld dan P3D.

Het vlieggevoel is moeilijk te omschrijven, laat ik het zo zeggen er zit meer beweging in dan b.v. een P3D of FSX. Er wordt wel eens gezegd dat je in FSX/P3D op een rails vliegt, dat herken ik nu wel. XP lijkt een stuk realistischer wat simulatie betreft maar dat is moeilijk uit te drukken. een voorbeeld: Als je op de grond staat in een C172 en er staat een stevige wind dan zal je zien dat het toestel prachtig op de wind reageert en beweegt, zelfs als je geparkeerd staat. Dat voelt wel erg realistisch.

Ik zeg niet dat XP nu helemaal het einde is, want nog steeds ontbreken er veel addons als je FSX/P3D gewend bent. Ja, er is heel veel freeware beschikbaar maar dan nog is het vaak even zoeken naar echt goede addons van hoge kwaliteit. Het wordt wel steeds beter. Zeker nu ook de laatste maanden veel FSX/P3D ontwikkelaars zijn ingestapt. Voor nu wissel ik nog regelmatig tussen XP en P3D.

Nog 2 shotjes 8)

« Laatst bewerkt op: 13 maart 2018, 14:29:54 door Matthijs »
Vr.Gr. Matthijs

Offline marquesas

• Nur Fliegen ist schöner
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2018, 08:47:07 »
Thanks en mooie heldere shots