FSVisions

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]

Auteur Topic: .cfg bestanden en Vista?  (gelezen 8089 keer)

Kevin

• Gast
.cfg bestanden en Vista?
« Gepost op: 31 oktober 2007, 15:51:03 »

Ik heb nu sinds de aanschaf van een Vista pc problemen met het aanpassen van de aircraft.cfg van alle toestellen, zowel van de standaard FS kisten als add-ons.

Wie-o-wie kan mij helpen? :'( :'(

Nightowl

• FSVisions Administrator
    • http://www.fsvisions.nl
Re: .cfg bestanden en Vista?
« Reactie #1 Gepost op: 31 oktober 2007, 17:32:37 »

En wat is je probleem dan precies?
Ik heb ook Vista met FSX, dus wellicht kunnen we er samen uit komen.

Kevin

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2007, 22:51:53 »

Ik krijg bij Word de aircraft.cfg niet aangepast. Ik kan hem niet opslaan. Ik geef daartoe wel de opdracht, maar vervolgens blijkt er niet veranderd

Nightowl

« Reactie #3 Gepost op: 01 november 2007, 17:57:08 »

Hoi Kevin,

Probeer het eens in notepad. De meeste cfg's zijn in notepad gemakkelijk aan te passen en op te slaan.

Tino

Kevin

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 01 november 2007, 18:43:16 »

Helaas,

Zowel het kladblok als Wordpad geven een fout omdat de cfg's als 'alleen lezen' staan gemarkeerd.

Nightowl

« Reactie #5 Gepost op: 01 november 2007, 19:54:18 »

Dan eerst even met rechts klikken op de betreffende cfg en in eigenschappen even het vinkje bij alleen lezen weghalen. Dat zou je probleem op kunnen lossen.

Kevin

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 18 november 2007, 14:37:22 »

Helaas, na een aantal keren proberen lukt het nog steeds niet. Nu staat alles in de aircraft.cfg maar ik kan nog steeds de geÔnstalleerde repaints niet zien. Ook in de airlines.cfg kan ik wel maatschappijen toevoegen, maar die staan dan  vervolgens niet in de lijst in FS.

En bij het kladblok krijg ik het bericht dat ik een foute bestandsindeling heb opgegeven, dus daar kan ik niets mee.

Nightowl

« Reactie #7 Gepost op: 18 november 2007, 15:11:35 »

Wanneer je met rechts op het betreffende cfg file klikt, kun je kiezen voor openen met. Daar geef je aan dat je wilt dat het betreffende bestand met notepad/kladblok geopend moet worden. Ik heb het hier net geprobeerd en dat gaat gewoon zoals verwacht.

Verder schrijf je dat je de vliegtuigen niet ziet. Zie je alleen de liveries die je hebt toegevoegd niet, of ook de al bestaande niet meer?

En om alles zo helder mogelijk te houden, hebben we het hier over FS9 of FSX die je in Vista hebt staan?

Kevin

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 19 november 2007, 16:56:51 »

We hebben het hier (en hoe kan het ook anders) over FsX.

Nu heb ik de aircraft.cfg eens geopend met kladblok en met Word. Het stuk wat ik toe wil voegen voor een 747 van UPS staat wťl in Word maar ontbreekt als ik de cfg met kladblok open ???

Ik zie trouwens alleen de livery die ik toe wil voegen niet, maar de rest zie ik wel...

Nightowl

« Reactie #9 Gepost op: 19 november 2007, 20:22:13 »

Je hebt ook het eerst volgende cijfer in de reeks in de cfg gezet:
[fltsim.6]
title=Boeing 747-400
sim=Boeing747-400
model=
panel=
sound=
texture=
kb_checklists=Boeing747-400_check
kb_reference=Boeing747-400_ref
atc_id=N747
atc_airline=
atc_flight_number=1123
atc_heavy=1
atc_parking_types=CARGO
ui_manufacturer="Boeing"
ui_type="747-400"
ui_variation="White"
ui_typerole="Commercial Airliner"
ui_createdby="Microsoft Corporation"
description="More than 30 years ago, the 747 made its first trip from New York to London.  Since then, it's become the standard by which other large passenger jets are judged. Its size, range, speed and capacity were then, and are now, the best in its class.

Waar bij mij dus de 6 staat zou je in mijn geval dus de 7 moeten zetten, en dan uiteraard de juiste texture aangeven.

Kevin

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 19 november 2007, 21:13:08 »

Dit is wat ik voor de nieuwe UPS 747 nu heb staan:

[fltsim.9]
title=Boeing 747-400 UPS
sim=Boeing747-400
model=
panel=
sound=
texture=UPS
kb_checklists=Boeing747-400_check
kb_reference=Boeing747-400_ref
atc_id=N756HJ
atc_airline=UPS
atc_flight_number=572
atc_heavy=1
ui_manufacturer="Boeing"
ui_type="747-400F"
ui_variation="UPS Freighter"
ui_typerole="Commercial Airliner"
ui_createdby="Microsoft Corporation"
description="More than 30 years ago, the 747 made its first trip from New York to London.  Since then, it's become the standard by which other large passenger jets are judged. Its size, range, speed and capacity were then, and are now, the best in its class."

De 9 staat er omdat er al een KLM en een FedEx voor staan ,maar die zijn  erop gezet met een XP computer

Kevin

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 07 december 2007, 10:19:22 »

Ik heb misschien een oplossing gevonden...

Nadat ik Word de opdracht heb gegeven om de .cfg op te slaan, krijg ik de mededeling dat het .cfg bestand 'functies kan bevatten die niet compatibel zijn met een Tekst zonder opmaak-indeling'.

Krijgen jullie (en dan vooral de mensen met Vista en FsX) hetzelfde bericht en met hetzelfde gevolg dat er nog steeds niets is veranderd aan bijvoorbeeld nieuw toegevoegde textures?

Nightowl

« Reactie #12 Gepost op: 07 december 2007, 17:23:51 »

Geen idee, ik heb FSX niet meer op mijn Vista computer staan. Wat ik me kan bedenken is dat je evt de tekst anders op laat maken voor je het opslaat. Eigenlijk is notepad/kladblok beter om een .cfg te bewerken en op te slaan. Die kent nl geen html opmaak, waardoor je ook nooit een foutmelding krijgt met die regel. Misschien is het een poging waard om het in kladblok te proberen?

Kevin

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 10 februari 2008, 21:15:58 »

Ik heb DE oplossing gevonden...niet zelf maar via het forum van Dutch Fs

Als je een aircraft.cfg of een airlines.cfg aan wil passen met Vista, en je hebt geen zin om te winkelen met de beveiliging is het enige dat je hoeft te doen:

KopiŽer de cfg naar je bureaublad, pas het aan, sla het op en zet het dan weer terug. Zo simpel is het :D
Pagina's: [1]

Pagina opgebouwd in 0.185 seconden met 22 queries.