7 Reacties

  1. Harald schreef:

    Sorry voor mijn misschien wat negatieve opmerking…
    maar hoe lang gaat deze soap rond dit vliegtuig nog duren…nu al een ontwikkeling van ?jaar…
    Is dit wel de bedoeling …addons maken die zo ingewikkeld ( lange study level) zijn waar de gemiddelde Sim-hobbyist domweg geen tijd voor heeft..

    Is dit misschien ook een reden waarom (lees zorgen over toekomst FS Weekend) het Sim-vliegen voor steeds meer mensen te ingewikkeld en tijdrovend wordt..

    Ben benieuwd naar jullie reactie,s..

    (3)
    • Matthijs Matthijs schreef:

      Negatief of niet, je geeft je mening en die is altijd welkom op FsVisions!

      Het klopt dat sommige toestellen extreem lang in ontwikkeling zijn. Voor de casual vlieger is dit allemaal wat teveel van het goede. Maar als we kijken naar de hardcore simmer, die wil vaak wel een complex toestel op study level niveau. Kijk maar naar PMDG, blijkbaar is er toch een grote markt voor dit soort toestellen. Ik denk dat we de komende tijd nog wel een duidelijke splitsing gaan meemaken in de Casual vlieger (Aerofly FS2?) en de echte study level vlieger (Prepar3D v4?)
      De tijd zal het ons leren…

      (1)
  2. Harald schreef:

    Mee eens…

    Ook vind ik het jammer dat er nog steeds geen goede (moderne) vervangers zijn van de bestaande addons als de DC 10, MD11, 757 (QW is al jaren op de markt ,weliswaar met veel updates..), 767 etc…
    De 737,747 ,Airbus 320, en nog wat meer addons zijn zeer goed vertegenwoordigd , vaak in hoge kwaliteit ..wel tegen een behoorlijke prijs…

    Aerosoft heeft kennelijk veel tijd en moeite nodig om een hoogwaardige kist te ontwerpen..

    Op zich niks mis mee maar na zoveel previews!!! raakt het geduld ook een beetje op misschien…

    (1)
    • Karel schreef:

      Ja… en dan geeft AE nog previews… ik bedoel die 787 van QW…pfff!! Zal een mooie kist zijn dat niet maar je kan ook overdrijven in de tijd die je voor iets neemt. Er is altijd wel wat te vinden.

      De CS100/300 had naar mijn idee al ontwikkeld kunnen zijn/worden. Oke mischioen wat minder detail maar dat kan op een later moment ook nog als update. Maar het is nog super leuk om met neiuwe toestellen te vliegen. En niet met toestellen die er al bijna door vele maatschappij-en eruit worden gedaan.
      747 PMDG heel leuk…maar why??? De woestijn zal er binnnekort meerdere zien aan komen om daar voor altijd te blijven. Die kisten zijn oud, neit efficient en worden steeds minder gevlogen. Had nou toch die tijd en moeite gestoken in 787 (tegen hanger van QW) CS100/300, A350-900-1000 of die chinese machine.

      *zucht*

      Queen of Sky…. Nee, Queen of Dessert!!

      (0)
  3. Karel schreef:

    AIRBUS 350-900WXB

    Beste Simmers,

    Ik sluit graag even aan bij Harald. Wel vanuit een andere hoek vlieg ik het aan maar heeft denk wel raakvlakken…

    Hebben jullie misschien een idee of er iemand bezig is met devlopment van de A350-900 voor FSX/P3D.

    Ik weet dat er free stuff van dit toestel verkrijgbaar is. En volgens mij ook een heel onjuiste betaalde versie. Maar het zou naar mijn idee echt goed ziin als dit toestel spoedig ook voor FSX/P3D op de markt komt.

    Aerosoft werkt al lang aan A330… why!!! Er zijn daar al vele verkrijgbaar van. Blackbox, etc.

    Zeker als we kijken naar de devlopment periode (en nog steeds) van A330, CRJ maar ook B787 van QW. Was het geweldig geweest als A350 in eind fase zat iplv weer de A330. Ook nu real-world steeds meer Company’s dit toestel vliegen/ aanschaffen. Soms zelfs ter vervanging of iplv A330. En nu komt de A330 Neo maar dat zal voor FS. weinig uitmaken.

    Stiekem vind ik het gewoon ook pijnlijk te zien dat er wel een mooie payware uitgekomen is (A350-900WXB) voor X-plane!!
    Dat is moeilijk te rijmen met de “FS exit-poll/ meting” die jullie laatst hielden…

    Er zal er vast een komen maar eigenlijk wel te laat… 🙁

    Vr groet,

    Karel.

    *graag en leuk, een reactie 🙂

    (0)
    • Richard schreef:

      Om te beginnen met de vraag waarom Aerosoft aan de A330 werkt, terwijl er al add-ons van dit type zijn. Er is niet echt een goede A330 add-on verkrijgbaar voor FSX/P3D. BlackBox Simulation, CLS en Wilco heeft inderdaad een A330, maar de kwaltijd is slecht/matig van al deze add-ons.

      Waarom de A330 i.p.v. A350. Een study level add-on ontwikkelen kost veel tijd, kan makkelijk jaren worden. En een paar jaar terug was dit toestel net op de markt. En hoge kwaltijd add-on makken vereist veel informatie van airliners, piloten en fabrikant. Van een gloednieuw toestel is dat er gewoon niet. De A330 was al jaren op de markt, dus er is veel informatie beschikbaar.

      Een study level aircraft voor X-Plane is er niet. Wel is er de A350 van FlightFactor, die wel redelijk is.

      (0)
  4. Karel schreef:

    Post script:

    Ja, heel mooi de nieuwe PMDG toestellen (777 en 747) Maar waarom… waarom geen 2d cockpit!!
    Tuurlijk heel real as it get’s maar dan wel als je een ware cockpit thuis hebt staan. Niet als je gewoon op je pc lekker wilt vliegen.
    Ben echt van mening dat 2d cockpit optie er altijd bij moet. Al is het een optie die je dan met SHIFT…. 2,3,4 etc te voorschijn kan halen.

    Hoop dat aerosoft crj deze optie wel heeft.. , sterk de neiging om ook daar iets over te zeggen… want waarom geen CS100/ 300….

    🙂 😉

    (0)