Thrustmaster: support een compliment waard

Na vijf jaar intensief gebruik, gaf mijn Thrustmaster Hotas Warthog throttle er de brui aan: Windows herkend de throttle niet meer als een invoerapparaat maar als een onbekend USB apparaat. Daarmee werkt het dus niet. Een zoektocht langs forums op het WWW leverde op dat het moederbord in de throttle het had begeven. Dit komt regelmatig voor, met name bij de oudere series. Contact met Thrustmaster leverde nog een aantal suggesties op (standaard antwoord). Die hielpen niet. Dit als reactie gemaild, en de suggestie gedaan om een nieuw moederbord te willen ontvangen. Dit was maandag en dinsdag. Op woensdag kreeg ik een bevestigingsmail met de vraag om gegevens waar het moederbord naartoe moest. Ook werd de prijs (rond de €37) genoemd en de keuze uit twee verzendmethodes. Ik heb voor koerier bezorging gekozen. De ander optie was per post. Donderdagochtend de betaalinstructie gekregen en donderdagavond een mail waarin de koerier aangeeft vrijdag langs te zullen komen.
Al met al lijkt het er op dat de service van Thrustmaster nu is zoals je mag verwachten, zeker maet hardware in de hoge prijsklasse. Dit is in het verleden wel anders geweest, de reputatie was niet al te best en ik had er een hard hoofd in toen ik hun contacteerde. Dat blijkt dus allemaal flink verbeterd. Complimenten aan TM.

Lees hier ons review van de Thrustmaster Hotas Warrthog.

4 Reacties

  1. Matthias schreef:

    Hoi,

    Ikzelf had hetzelfde probleem zo’n 6 maanden geleden. Zelfde verhaal, ik ontving een vervangend moederbordje. Maar deze ligt nog ongebruikt in de kast. Wat in de tussentijd bleek was dat het hielp om mijn drivers volledig te verwijderen en met “administrator rights” te herinstalleren. Sindsdien werkt mijn Warthog throttle weer als nieuw. Ik weet natuurlijk niet of u hier wat aan heeft, maar mocht u dit nog niet zelf geprobeerd hebben “het is de moeite waard”. P.s. inderdaad is hun service 100% verbeterd! Mijn bordje kwam uit België en was er binnen 2 dagen vanaf het moment van verzending. Succes met alles! M.v.g. Matthias

  2. Matthias schreef:

    Aanvulling: ik gebruikte overigens het gratis “ Display Driver Uninstaller”. Deze vind u hier op Guru3d:

    https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

    Door zo’n programma blijven er geen restjes over van de oude driver.

  3. Tino schreef:

    Ik had de throttle ook al op mijn (niet flightsim) laptop aangesloten, maar ook daar was er geen leven in te bespeuren. Het nieuwe PCB heeft de oplossing gebracht.

  4. Matthias schreef:

    Hoi tino,

    Fijn dat het opgelost is! Happy landings!

    M.v.g.

    Matthias

Toggle Dark Mode