4x FPS met Lossless Scaling

Lossless scaling geeft de mogelijkheid je games te upscalen en extra frames toe te voegen. Ook als deze dat niet ondersteunen. De nieuwste versie 3 die gisteren is uitgekomen voegt zelfs standaard tot 4 maal frames toe. Als je de custom mode aanzet zelfs tot 20x maar erg realistisch is dat natuurlijk niet.

Op de CES in Las Vegas afgelopen week demonstreerde Nvidia dat ook met hun nieuwe 5000 serie kaarten (eveneens software matig, maar waarschijnlijk wel met hulp van de nieuwe AI chip die ook op deze kaarten zit). Met deze tool kun je dus goed uitproberen of 4x Frame generen wat voor je is.

Bij deze redacteur gingen de frames in MSFS van 39 naar 156 FPS. Voelt in ieder geval wat soepeler aan.

Helaas werkt deze tool NIET in VR. Deze lossless scaler werkt bovendien alleen als je de game op window mode zet (MSFS ALT TAB), dat Window wordt dan geüpdatet naar je full screen en van extra frames voorzien. Hoewel nvidia aangeeft  dat ook MSFS2024 de 4x framegen  gaat ondersteunen is niet duidelijk of dat dan ook voor VR geldt. Als dat zo mocht zijn die kaarten dan natuurlijk wel een update waard voor VR. Advies wacht de testen eind januari (als de kaarten op markt komen) dus vooral nog even af. Overigens komt ook AMD met een nieuwe Upscaler versie 4, hoe en wat is nog onduidelijk. Ook daarvoor wordt eind januari meer nieuws verwacht (tegelijk met hun nieuwe 9000XT kaarten).

Lossless scaling is hier  te koop voor €6,89.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Toggle Dark Mode