Leonardo Maddog voor MSFS 2020

Na vele jaren van ontwikkeling is de Leonardo Softhouse Fly the Maddog MD82 voor Microsoft Flight Simulator eindelijk uitgebracht. Ooit beschreven als een “van de meest verfijnde en complexe add-ons ooit ontwikkeld” is dit een toestel op studieniveau (study level) dat volgens de ontwikkelaar gevlogen kan worden door de handleiding van het echte toestel ter hand te nemen. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld PMDG is dit toestel voorzien van een enorme hoeveelheid documentatie om u te helpen het vliegtuig onder de knie te krijgen en ermee over de wereld te vliegen.

De Fly the Maddog wordt geleverd met een EFB (electronic flight bag) aan boord, een gedetailleerde virtuele cabine en een reeks van storingen die ofwel handmatig ingeschakeld kunnen worden, of geactiveerd kunnen worden op basis van bepaalde omstandigheden.

De software is nu verkrijgbaar bij SIMMARKET voor het toch wel aanzienlijke bedrag van €75,00 exclusief BTW.

Wanneer u het toestel voor de eerste keer opstart kan het overigens wel tot 20 minuten duren voordat het geladen is. Dit is volslagen normaal en is te wijten aan de manier waarop de simulator werkt. Standaard wordt het product geleverd met alleen de default livery. Om meer liveries te krijgen, moet u zich op de forums registreren met hetzelfde emailadres waarmee u het vliegtuig geregistreerd hebt. Er zijn 16 liveries waaruit u kunt kiezen, waaronder onder meer Austrian Airlines, Delta Airlines, Spanair en Scandinavian.

Fly the Maddog X MSFS version 1.0 features:

– MD82 with -217A engines, PAX Cabin 162Y and Honeywell FMS for NAV/VNAV/ACARS;

– Flight model and engines performances tested and matched against real aircraft performance tables;

– All systems/avionics/tests etc, fully implemented as in the P3D version, including failures/INOPs feature, fully dimmable integral and flood lightning, working TCAS and EGPWS terrain mode;

– New FMS Services page for controlling DOORS/STAIR, External power, fuel loading, etc.;

– Fully integrated with MSFS ecosystem (jetway, catering, baggage loader, etc…);

– Integration with PFPX/SimBrief via Load Manager and retrieval of OFP data via the ACARS system;

– Livery manager, and aircraft settings configurable for different aircrafts;

– Livery-based cockpit color (pink, blue or gray) and main panel variations (including placards and speed bugs);

– Can be installed in the same machine with Fly the Maddog X for P3D;

Configurable options from Load Manager: 

– Panel state when starting simulation (Cold & Dark, Ready at Gate, Ready for Takeoff…);

– Weight & Balance and route planner;

– Load Manager units (Kg/mbar or Lbs/InHg);

Aircraft options:

– Cockpit units (Kg/mbar or Lbs/InHg);

– PFD flight director style (cross bar or single cue), rising runway, ND wind arrow, groundspeed and aircraft map symbol, HDG UP or TRK UP option;

– PFD wired to opposite NAV;

– Armed altitude as FL and AutoArm altitude option;

– Gear waring inhibit above 1500ft AGL;

– Always play aural when autopilot disconnects;

– Auto brake system;

– Three VOR instrument versions: VOR/ADF/DME, VOR/ADF and VOR only;

– Two altimeter versions: DUAL/SINGLE knob;

– Optional TAS/SAT indicator;

– Flat or Cone tail;

Simulator options:

– Enable failures;

– Autopilot disconnect when flight controls moved;

– Automatic update of aircraft weight and cg;

– Automatic fuel loading;

– Enable PM calls;

– Sync CM1/CM2;

– FSUIPC compatibility mode;

– Maximum luminosity of all cockpit lights and instruments (flood, integral, LED, LCD and CRT);

– Failures probability, separated for LIGHT, MEDIUM and DANGEROUS;

– INOP systems according to MEL;

Toggle Dark Mode