Released: PacSim John Glenn Columbus Intl.
De ontwikkelaars van Pacific Islands Simulation hebben vandaag John Glenn Columbus International Airport (KCMH) uitgebracht voor Microsoft Flight Simulator.
Deze internationale luchthaven is gelegen op ca. 9 km. ten oosten van het centrum van Columbus, Ohio. Het was voorheen bekend als Port Columbus International Airport en wordt beheerd door de Columbus Regional Airport Authority, die ook toezicht houdt op de activiteiten op Rickenbacker International Airport en Bolton Field. De luchthavencode “CMH” staat voor “Columbus Municipal Hangar”, de oorspronkelijke naam van de luchthaven. John Glenn Columbus International Airport is in de eerste plaats een passagiersluchthaven. Het biedt dagelijks 148 non-stop vluchten naar 31 luchthavens via negen luchtvaartmaatschappijen.
John Glenn Columbus International Airport heeft één terminal met drie hallen en in totaal 34 gates. Internationale vluchten die niet vooraf zijn ingeklaard, worden verwerkt in Concourse C, die de douanefaciliteit van de luchthaven bevat.
- Concourse A bevat 7 gates en wordt voornamelijk gebruikt door Southwest Airlines.
- Concourse B bevat 16 gates en wordt voornamelijk gebruikt door American Airlines, Air Canada, Spirit Airlines en United Airlines.
- Concourse C bevat 11 gates en wordt voornamelijk gebruikt door Alaska Airlines, Breeze Airways, Delta Air Lines, Frontier Airlines en Sun Country Airlines. Gate 46 in Concourse C is de enige gate die vliegtuigen van het grotere type toestaat, zoals B767, B777, B787, B747, A330, A340 en A350.
De luchthaven heeft twee start- en landingsbanen:
- baan 10R/28L. Afmetingen: 10114 x 150 ft. / 3083 x 46 m
- baan 10L/28R. Afmetingen: 8000 x 150 ft. / 2438 x 46 m
De scenery is alleen verkrijgbaar via de PacSim Store en kost ca. $20. Bekijk alle features hieronder.
Features:
- Latest Sim Update (SU15) tested product
- Accurate Terminal, Concourses, and airport layout;
- Accurate interior layout of 3 main Concourses (A, B and C)
- Compiled accurate Airline Parking Codes for all airlines in XML. (Airlines should spawn/park at correct gates as in RW)
- Custom Animated Jetways
- Sharp PBR Textures (4096×2 and 2048×2) applied to models
- Custom ground textures at airside and pax sides of the airport
- Custom vegetation and accurate hand-placed autogen (vegetation) that conforms with airport layout
- Fully tweaked and optimized since beginning of project for smooth simulation experience
- Elevation/terrain mesh corrections which include Sawyer road elevation dips forming taxiway tunnels
- Apron/taxiway grunge work (oil stains, tire marks, etc)
- Added new airside models (trucks, tugs, baggage conveyors, vans, trailers, etc)
- Added wigwag lights to all hold-short points
- Accurate FAA towers
- Parking garages
- Accurate GA hangars/buildings including Lane Aviation FBO, MPW, NetJets, etc
- Accurate Republic Airways maintenance hangar and warehouses
- Various airport hotels, Golf course clubhouse, shops and catering buildings within vicinity of airport
- …and much more
De Fenix Installer is ontzettend handig! Met één druk op de knop downloaden en installeren :)
Deze gaat er zeker komen! Leuk voor korte vluchtjes van en naar Brussel en Amsterdam bijvoorbeeld. Wel benieuwd hoe de…
Ja. zit er in. Dublin is echter niet zo mooi als london en helaas ook (nog) niet compatible met de…
;-) Hopelijk vliegt de tijd voor je Richard!
O, zit Ierland er toch ook bij? (ik had tot nu toe alleen gelezen over Engeland, Schotland en Wales...)
Duurt nog ff. Ga pas eind september :-) Maar toch bedankt ;-)