Released: NL2000 versie 5.0

Het NL2000 team verrast zijn gebruikers met Kerstmis met de eerste packages van de aangekondigde versie 5.  De ondergrond van Nederland is nu per provincie beschikbaar in 2 resoluties  1m/pixel en 50 cm/pixel. Allebei gebaseerd op luchtfoto’s uit 2017. Deze nieuwe ondergrond is bruikbaar voor FSX, P3Dv3 en P3Dv4 of hoger . We adviseren om de 50 cm/pixel ondergrond alleen te gebruiken op snelle computers met een snelle grafische kaart. Voor de minder snelle systemen is de 1m /pixel ondergrond beter geschikt, deze heeft een mindere resolutie maar is inhoudelijk gelijk aan de 50cm /pixel variant.

De nieuwe 3D package v5 is alleen bruikbaar voor P3Dv4 of hoger. Hierin onder andere het windmolen park Gemini met het voor helikopters landbare service platform en het in aanbouw zijnde helikopter platform aan de Eemshaven.  Voor P3Dv4 is nu ook een AI package beschikbaar, zodat de Nederlandse velden ook in P3Dv4 weer AI traffic kennen . Gebruikers van FSX en P3Dv3 dienen de oude library v4 te blijven gebruiken.

Nog niet alle NL2000 vliegvelden zijn volledig compatibel met de NL2000 v5 ondergrond. In de komende maanden zullen waar nodig nieuwe packages uitgebracht worden om de vliegvelden beter aan te laten sluiten op de ondergrond.

Ben je lid van een vliegclub of heb je op een andere manier connecties met gebruikers van NL2000, probeer dan zoveel mogelijk om de packages intern te verspreiden.

Om alles te installeren is de nieuwste installer versie 4.0.88 nodig. En de handleiding is voor versie 5 herschreven. Alles te downloaden vanaf de NL2000 download pagina.

3 Reacties

  1. Erik schreef:

    De vliegvelden van NL2000 werkten los toch ook niet in Prepar3Dv4? Met name de verlichting werkte niet. Of is dit nu opgelost met het nieuwe NL2000 base package?

  2. Joop Mak schreef:

    Nee de velden moeten we nog steeds aanpakken, werken wel in P3D, maar niet alle functies werken. We zoeken nog steeds nieuwe leden, die kunnen mee helpen

  3. Erik schreef:

    Bedankt voor de reactie Joop! Zijn tegelijkertijd ook weer een hoop veranderingen, zoals de nieuwe terminal in Maastricht en de ontwikkelingen bij Lelystad…