Orbx en Flight Simulator: officiële bevestiging

De nieuwe CEO (Anna) van ORBX heeft nu echt bevestigd dat ORBX zich op Microsoft Flight Simulator’ gaat storten. Je leest haar verklaring hieronder. Welcome on board ORBX!

 

Hi all,

 

Just by way of intro, I have been Orbx’s CEO since September 2019, and I am based in Australia. I have not actively participated in the forums so far, limiting myself to reading the diverse and eclectic views of simmers and industry players, but the recent announcement of MS Flight Simulator launch calls for a view on where Orbx sits in all this, so I am breaking the ice.

 

Firstly, at Orbx we are thrilled to see that the new MS Flight Simulator will launch in August. Like the rest of the community, we are very impressed with what we have seen so far in Microsoft’s next gen of Flight Simulator. 

 

We’ve been waiting for some time for a date to lock down our product roadmap on this new platform. So this is it!

 

I am very happy to say that Orbx is producing content for FS, and are excited to be able to deliver our world class products on this new platform, both through MS marketplace and our own channel, OrbxDirect.

 

Our roadmap continues to include high quality content for XP, P3D and Aerofly FS (when possible), and we will continue to support these platforms. We have some real gems in store, and of course we continue to support our partners and industry friends – specifically this month through #FlyJuly.

 

Overall, we hope to see new users take up simming with the new FS as well as take our current simmers on a journey of discovery, with AAA content!

 

I am keeping this topic open for questions or clarifications. 

Looking forward to expanding our (collective) horizons!

 

Cheers,

Anna

9 Reacties

  1. Arthur schreef:

    Is ORBX nog wel nodig voor de nieuwe FS2020? Ik vind het er zo al heel mooi uitzien….

  2. Matthias schreef:

    Hoi Arthur, dat vragen er veel meer zich af incl ikzelf. Daarentegen heeft misschien ook Orbx nu de mogelijkheid om veel mooiere technieken toe te passen i.v.m. de nieuwe engine van MSFS. We gaan het vast en zeker zien. M.v.g. Matthias

  3. Erik schreef:

    Ik denk vooral de vliegvelden. FTX Global/Vector/Regions zullen overbodig zijn..

    • Bram Stikkel schreef:

      Dat is wel een logische verwachting, inderdaad. Maar laten we ook niet vergeten, dat Microsoft ook aangegeven heeft, dat ze nog lang niet uitontwikkeld zijn voor wat FS2020 zelf betreft. Wie weet wat voor nieuwe technieken er nog bij komen (ik denk aan fauna ai op het land, in de zee en in de lucht en nog meer intelligente ai airport personeel en bezoekers – reagerend op wat er in de omgeving gebeurt, bijvoorbeeld)
      In elk geval erg gaaf dat ORBX en meerdere ontwikkelaars positief reageren op FS2020 en het blijkbaar wel zien zitten om ook dáárvoor weer addons te maken.

  4. Webmaster schreef:

    Inderdaad op airports en scenery objecten zal de focus liggen verwacht ik, volledige regio’s worden in FS2020 nagenoeg overbodig gezien de uitstekende scenery.

  5. Jaap van Megchelen schreef:

    Zou het zo zijn dat alle gekochte ORBX scenery van de laatste jaren voor FSX en P3D op de een of andere wijze gebruikt kan worden, of kan alles de prullenmand in ?

  6. Matthias schreef:

    Hoi Jaap,

    ik ben bang voor het laatste (op dit moment), maar misschien krijgen klanten van FSX/P3D versies wel kortingen op de MSFS2020 versies. Laten we het hopen.

    M.v.g.

    Matthias

    • Bram Stikkel schreef:

      Ja, als ik de uitleg van UK2000 goed begrepen heb, is het niet een kwestie van de bestaande scenery ‘even converteren naar…’
      Maar ach, het is en blijft een hobby. En FSX en P3D zijn ook nog steeds leuk, toch?

      • Erik schreef:

        Ik houd in het begin P3D nog even aan als ik behoefte heb om even een vlucht in de 737 of A320 te doen. Naar mate de tijd vordert en ik MSFS beter ken gaat P3D de prullenbak in.

Toggle Dark Mode