PMDG: Update 19 april
De komst van de 737 voor Microsoft Flight Simulator komt steeds dichterbij en ook beginnen er langzaam streams op gang te komen waarin je het toestel kunt bewonderen. Op haar eigen forum heeft Robert Randazzo de tijd genomen voor een uitgebreide update. Hieronder een korte samenvatting, het gehele artikel is hier te lezen.
- Er komt voor het eerst een ‘Early Adopter Period’. Waar PMDG normaal gesproken een product pas vrij gaf als het volledig was uitontwikkeld, is er nu gekozen voor een model waarbij het product al wordt uitgebracht en er nog features aankomen die anders nog maanden in beslag zouden nemen. Daarnaast is het platform (MSFS) ook nog steeds in ontwikkeling en hierdoor kan PMDG sneller reageren met updates al er zaken wijzigen.
- Deze ‘Early Adopter Period’ geldt niet alleen voor de 737-700, maar ook de andere toestellen uit de NG serie en zal gemiddeld 24 weken in beslag nemen. Nadat de release van de 737-900 is geweest wordt er gemikt op een periode van 6 weken, waarna het product in een ‘normale’ onderhoudscyclus zal komen.
- Tijdens deze ‘normale onderhoudscyclus’ zullen er updates blijven verschijnen die compatibiliteit garanderen met MSFS en nieuwe features van MSFS. De focus van PMDG zal dan gaan verschuiven richting de 777.
- Er leeft het idee om zoals bij DCS te werken met een lijst aan items welke beschikbaar zullen komen, zodat iedereen de voortgang kan zien. Zaken die hier o.a. opstaan zijn:
- High detail cabin for all passenger variants.
- High detail cabin for freighter variants.
- High detail cabin for BBJ variants.
- High detail gear bays for all models. (have you seen what a mess the gear bays are in the 737?)
- New flight tablet, to include performance computation process, control of aircraft options/simulation setup currently controlled through FMS menus, among other features
- Daarnaast wacht PMDG nog op een aapassing in de SDK om de volgende zaken te kunnen realiseren:
- Conversion to modern navigraph navdata format (requires C++ debugging capability in the SDK/platform)
- Integration of new PMDG LNAV 2.0 lateral control model (requires C++ debugging capability in the SDK/platform)
- Navigraph charts displayed on tablet (requires C++/WASM have access to outside communications in manner allowed for JavaScript products, but possibly unblocked by new technology independently)
- SimBrief integration via tablet (requires C++/WASM hae access to outside communications, but possibly unblocked by new technology independently)
- Windshield wiper sweep (advised by Asobo this will be native to platform)
- Weather radar (requires Asobo to provide access to weather/precip data
- Robert maakt tot slot nog duidelijk dat het geen ‘Early access’ is. Waar je bij ‘Early access’ al toegang hebt tot een product dat nog niet af is, is de PMDG 737 wel een volwaardig product, alleen wordt er nog tijd gebruikt om het product verder op te poetsen.
Heel mooi, erg benieuwd naar de eerste reviews…