Fokker Fellowship in ontwikkeling

Just Flight kondigde zojuist de ontwikkeling aan van vier varianten – de 1000 tot 4000 – van de Fokker F28 Fellowship regional jet.

De F28-1000 vloog voor het eerst in 1967, de 2000, 3000 en 4000 varianten volgden in de jaren 70 en de productie werd in 1987 beëindigd. Het toestel deed wereldwijd dienst bij verschillende luchtvaartmaatschappijen, waaronder de KLM, die de Fokker in 1978 in dienst nam.

De F28 van Just Flight zal gebruik maken van de nieuwste technologieën zoals PBR-materialen en TFDi RealLight en TrueGlass om er visueel zo echt mogelijk uit te zien. Vele onderdelen werden op een realistische manier geanimeerd, zoals de dynamische vleugelflexibiliteit, alle passagiers-, service- en vrachtdeuren en de kenmerkende spoilers en de achteraan gemonteerde speedbrakes.

In de cockpit worden de posities van de Captain, de Copiloot en de jump-seat gemodelleerd en bijna alle schakelaars, knoppen en hendels worden geanimeerd en zijn te bedienen. De Fellowship zal tevens voorzien worden van een op maat gemaakte automatische piloot. Slijtage, op basis van uitgebreide referentiefoto’s en aangepaste geluiden, zorgt voor een authentieke cockpitomgeving.

Het Just Flight-ontwikkelingsteam is onlangs uitgebreid en deze nieuwe teamleden brengen een schat aan ervaring in de ontwikkeling van complexe, study-level vliegtuigen met zich mee. Dit betekent dat de F28 er niet alleen geweldig zal gaan uitzien, maar ook zal worden voorzien van een aangepaste codering.

Een uitgebreid overzicht met screenshots kan zowel op de website van Just Flight als op deze pagina van FS Elite bekeken worden.

Features

  • Four variants of the F28 Fellowship:
    – F28 Mk 1000
    – F28 Mk 2000
    – F28 Mk 3000
    – F28 Mk 4000
  • Accurately modelled using real-world aircraft plans and comprehensive photography of the real aircraft
  • Realistic animations including all passenger, service and cargo doors, control surfaces and mechanisms, distinctive spoilers and tail-mounted airbrake
  • HD textures are used to produce the highest possible texture clarity
  • Bump and specular mapping used throughout the aircraft to produce a truly 3D feel
  • Authentic labelling and placards based on those found in the real aircraft
  • Realistic wing-flex
  • PBR materials (requires P3D v4.4 or later)
  • Custom ground equipment (GPU, cones and chocks)
  • Optional engine hush kits
  • TFDi RealLight and TrueGlass integration

1 Reactie

  1. Avatar leo Bultje schreef:

    Geweldig!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *